Pontos és hiteles munkaidő nyilvántartás? De hogyan?
“Este 11-kor bementem megnézni mi van az étteremben. Két ember volt bent, a többiek már hazamentek. Papíron meg az összes aznapos. Ekkor döntöttem, hogy valamit tenni kell, mert nem lehetek folyton itt, ők meg azt írnak be amit akarnak.”
Nálad hogyan történik a munkaidő nyilvántartás?
Mindenki becsületesen vezeti a jelenléti ívet, még akkor is, ha elkésik? Ha nem fix béres a fizetés, akkor mennyi időt töltesz az adatok kiszámolásával?
Egy-két dolgozó esetén még könnyen megy a munkaidő nyilvántartás, de több fő esetén már könnyen elcsúszhatnak az adatok. 10-20 fő felett már rengeteg időt vesz igénybe az adatok ellenőrzése, számolása. 100 fő felett pedig külön munkatársakat kell csak ezért foglalkoztatni.
Munkaidő nyilvántartás költséghatékonyan…
- Nem akarsz százezreket – milliókat költeni egy egyszerű feladat megoldására?
- Csak a papíralapú munkaidő nyilvántartás bizonytalanságát szeretnéd megszüntetni
- Egy egyszerűen kezelhető megoldásra vágysz
Kisvállalkozásoknak sokszor nincs szüksége nagy, drága rendszerekre. A munkaidő nyilvántartás általában csak a papíron vezetett be- és kilépésekből áll. De az emberi tényező előbb-utóbb lépésre kényszeríti a tulajdonosokat. Itt egy valós történet egy partner praxisából:
Építőipari cég. Az irodai dolgozókon kívül mindenki a terepen dolgozik. Maguk írják a munkaidőt, havi jelentést adnak túlórákkal együtt. Az épületek épülnek, így egy ideig mindenki nyugodt, mígnem egyszer csak érdekes dolog kelti fel a figyelmet. Ugyanis volt egy céges megbeszélés a központban. Mindenki ott volt és mivel jól haladtak, kora délután már mindenki hazamehetett.
És mi volt a munkaidő nyilvántartásokkal? Papír szerint nagyon sok ember aznap a terepen dolgozott és még túlórázott is! . . .
Munkaidő nyilvántartó rendszerek összehasonlítása
Kompakt
munkaidő nyilvántartók
- Javasolt 50-100 fő alatt
- Vezetői kimutatás, de nem teljesíti a törvényi előírásokat
- Egyszeri, viszonylag kis bekerülési költség
- Pár egyszerű szoftver kezelését kell megtanulni
- Korlátozottan személyre szabható
- Kimeneti Excel fájl
- Be- és kilépési adatok rögzítése
- API révén más rendszerekkel összekapcsolható
Professzionális munkaidő nyilvántartók
- Jellemzően 100 fő felett vagy teljes munkaügyi megfeleléshez
- Törvényi előírásokat teljesíti, beépített jogszabályi ellenőrző funkcióval
- Bevezetési és havi költségek a folyamatos jogszabályi megfelelés, support és ügyfélszolgálat miatt
- A cég HR folyamatait átnézik, és az alapján tervezik meg a rendszert
- Teljes munkaügyi folyamatok lefedése
- Kapcsolódás bérszámfejtő rendszerekhez
- Beosztástervező, munkaidő terminál, mobil applikáció és beléptető rendszer integrációja
- Teljes HR folyamat kezelés, kompetencia- és dokumentumnyilvántartással
Kompakt munkaidő nyilvántartó eszközök
Ezeket az eszközöket kis cégek számára ajánlom, kb. 80-100 főig. Az ujjlenyomatos azonosítás révén nincs lehetőség a belépőkártya kölcsönadására vagy a hamis adatrögzítésre. A készülék és a hozzá járó szoftver egyszerűen kezeli a be- és kilépésekből kalkulált munkaidő nyilvántartást.
Hogyan működik?
- Minden dolgozónak fel kell venni az ujjlenyomatát, amivel azonosítja magát.
- A készülék nem a lenyomatot tárolja, hanem az abból kalkulált egyedi számot.
- A dolgozó két gomb segítségével kiválasztja, hogy munkakezdés (IN) vagy távozás (OUT), majd azonosítja magát.
- Az adatok lekérdezhetők és Excel fájlba exportálhatók.
Kinek nem ajánlott?
- Akik minősített munkarendet is kezelnének (külső munka, hivatalos távollét, szabadság).
- Többszáz dolgozót foglalkoztatóknak, mert bár több készülék telepíthető, a gyári szoftver nem elég rugalmas
Professzionális munkaidő nyilvántartó rendszer
Mitől professzionális?
Attól, hogy képes 100-200 vagy akár több ezer dolgozó adatát pontosan kezelni és gyorsan feldolgozni. Sok dolgozót már nem célszerű papíron vezetni! Amit megspórolsz a rendszeren, azt többszörösen kifizeted a külön erre felvett dolgozók bérében
Egy profi rendszer milyen funkciókat biztosít?
- Professzionális funkciók:
- Korlátlan számú dolgozó / felhasználó
- Korlátlan kliens, így akár minden dolgozó ellenőrizni tudja saját be-kilépési adatait, aktuális elszámolását (jogosultság alapján)
- Kliens oldalon nem igényel telepítést a böngésző alkalmazásnak köszönhetően
- Teljes körű beosztás és munkaidő elszámolás
- Kétirányú vállalatirányítási és bérelszámoló rendszer integráció
- Jelentések, exportok:
- HTML, XML, Excel
- Kompatibilis más gyártók jelentéskészítő megoldásaival
- Előre beépített jelentések
- Felhasználó által definiált kimutatások
- Teljesítmény és hatékonysági riportok
- Korlátlan munkaidő modellek
- Korlátlan számú elszámolási szabály a vállalat érdekei szerint
- Költséghely/költségviselő szerinti elszámolások
- Túlóra elszámolás
- Időgazdálkodás: Automatizált munkaügyi folyamatok a dolgozó felvételétől a napi feladatokig. Törvényi kötelezettségeknek megfelelő munkaidő nyilvántartás. Beosztástervezés, munkafolyamathoz, kompetenciához igazítva. Home Office workflow támogatással. Szabadságtervezés és távollétnyilvántartás. Mobil applikációval!
- Beosztás tervezés
- Munkaidő nyilvántartás
- Mobil applikáció
- Szabadság workflow menedzsment
- Home office workflow menedzsment
- Távollétek rögzítése
- Bérprogram integráció
- Beléptető rendszer integráció
- Komplex beosztás tervezés
- Projekt / költséghely alapú elszámolás
- Munkába járás
- EFO menedzsment
Beléptető rendszer, Beléptető integráció:
Kártyás, ujjlenyomatos, forgóvillás, mágneszáras KI – BE mozgás rögzítés és ellenőrzés, valós idejű adatokkal, okos funkciókkal. Kiemelkedően megbízható hardveres eszközök, támogatással. Okos funkcióinkkal valós idejű adatok állnak rendelkezésére bárhol is legyenek a telephelyei a világon. Figyelje online a ki- és belépési adatokat vagy állítson be automata figyelmeztetéseket, késés/korábbi távozás esetén. Az időadatokból az OLM Rendszer automatikusan tud munkaügyi számításokat végezni.
- Beléptető rendszer integráció
- Mobil jelenlét rögzítő készülék
- Jelenlét menedzsment felületek
- Rugalmas munkaidő menedzsment
- Beléptető rendszer telepítés
- Kamera rendszer telepítés, karbantartás
Mobil applikáció
Valós idejű munkaügyi adatok. Szabadság-távollét kérvényezés jóváhagyás. Az OLM Rendszer innovatív alkalmazásával bárhonnan és bármikor tud szabadságot vagy távollétet kérvényezni. A percre pontos munkaidő adatoknak köszönhetően minden fontosabb információt megtalál a munkavégzéshez. Elképesztően hatékony platform home office menedzsmenthez is. Adatváltozás bejelentőjével csökkentheti az adminisztratív terheket.
- Munkaidő beosztás
- Munkaidő nyilvántartás
- Szabadság workflow menedzsment
- Home office workflow menedzsment
- Jelenlétek
- Kimutatások
- Kommunikációs “push” üzenetek

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec finibus neque id varius fringilla. Donec ligula lectus, porta in convallis vitae, bibendum ac leo. Aenean malesuada enim ligula, tristique vulputate quam convallis id. Etiam justo neque, porta sit amet ullamcorper id, vehicula quis quam. Maecenas odio ipsum, auctor non leo eget, aliquet gravida sem. Ut aliquet libero sit amet quam lacinia sollicitudin. Ut maximus ex interdum massa imperdiet scelerisque. Ut eget pulvinar leo. Cras non pretium lacus, id posuere sapien. Ut ut sapien maximus, sagittis purus quis, tincidunt ante.
Személyre szabott megoldásra van szükséged?
Vedd fel velünk a kapcsolatot, és tervezzük meg együtt a megfelelő rendszert!